







REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO.
firmasport.pl
1. Definicje.
2. Postanowienia ogólne.
3. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym.
4. Warunki zawierania umów sprzedaży.
5. Koszt,sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu.
6. Sposoby i terminy płatności za towar.
7. Reklamacja produktu.
8. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu
do tych procedur.
9. Prawo odstąpienia od umowy.
10. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców.
11. Dane osobowe w sklepie internetowym.
12. Postanowienia końcowe.
Sklep Internetowy firmasport.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie morze zrzec się praw
przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla
konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne,a w ich miejsce stosuję się
przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają
na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących ich na mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa,a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na
korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z
powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. DEFINICJE.
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1.1 DZIEŃ ROBOCZY - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
od pracy.
1.2 FORMULARZ REJESTRACJI - formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający
utworzenie konta.
1.3 FORMULARZ ZAMÓWIENIA - usługa elektroniczna,interaktywny formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia,w szczególności poprzez dodanie Produktów do
elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży,w tym sposobu dostawy i
płatności.
1.4 KLIENT - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych(2)osoba prawna lub(3)jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej,której ustawa przyznaje zdolność prawną,a która zamierza
zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży.
1.3 KODEKS CYWILNY - ustawa Kodeks Cywilny z dn. 23 kwietnia 1964r. ( Dz. U. Nr. 16 poz 93 ze zm )
1.4 KONSUMENT - osoba fizyczna dla której zawarcie Umowy sprzedaży nie jest związane
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.5 KONTO -Usługa Elektroniczna,oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez
Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy,w którym gromadzone są
dane podane przez Usługobiorcę oraz informację o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
Internetowym.
1.6 PRODUKT - rzecz ruchoma dostępna w Sklepie internetowym będąca przedmiotem Umowy
sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.7 REGULAMIN - niniejszy Regulamin Sklepu internetowego.
1.8 REJESTRACJA - jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z
wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Sklepu.
1.9 SKLEP INTERNETOWY ( SKLEP ) - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem
www.firmasport.pl na platformie sklepowej Shoper.
1.10 SPRZEDAWCA - Usługodawca - Dariusz Piwowar prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą
Firma "SPORT" Dariusz Piwowar (ul. Krupówki 63,34-500 Zakopane) wpisany do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, NIP:736-109-84-90,REGON 490827932, adres poczty
elektronicznej sklep@firmasport.pl,numer telefonu. (+48) 18 20 64 179 (opłata jak za połączenie
standardowe - wg. cennika właściwego operatora ).
1.11 UMOWA SPRZEDAŻY ( UMOWA ) - umowa sprzedaży produktu zawierana lub zawarta między
Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.12 USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona drogą elektroniczną poprzez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.13 USŁUGOBIORCA - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna
posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych.(2) osoba prawna ; albo (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej , której ustawa przyznaje zdolność prawną;
korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.14 USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA - ustawa z dnia 30.05.2014r. o prawach
konsumenta ( Dziennik Ustaw z roku 2014 poz.827 z pózniejszymi zmianami ).
1.15 ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówień i zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
2.1 Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego.
2.2 Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym : www.firmasport.pl
prowadzony jest przez Dariusza Piwowara prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą :
Firma "SPORT" Dariusz Piwowar, ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
wpis do ewidencji działalności gospodarczej Nr. 263/98,NIP : 736-109-84-90, REGON : 490827932,
tel / fax. (+48) 18 20 64 179, adres poczty elektronicznej: sklep@firmasport.pl
2.3 Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu Internetowego ( z wyjątkiem pkt.11 Regulaminu który skierowany jest
wyłącznie do przedsiębiorców ).
2.4 Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Usługodawca.Dane osobowe przetwarzane są w celach,w zakresie i w
oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne. Każda osoba,której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do
wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM.
3.1 W Sklepie Internetowym dostępne są następujące usługi elektroniczne :
- Konto, Formularz Zamówienia.
3.2 KONTO - korzystanie z konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez
Usługobiorcę -(1)wypełnieniu Formularza Rejestracji,(2)kliknięciu pola "Załóż konto" oraz (3)
potwierdzeniu chęci utworzenia konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany
automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.W Formularzu Rejestracji niezbędne jest
podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię nazwisko/nazwa firmy, adres
(ulica,numer domu/mieszkania,kod pocztowy,miejscowość,kraj)adres poczty elektronicznej, numer
telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne
jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
3.3 Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie na czas nieoznaczony.Usługobiorca ma
możliwość,w każdej chwili i bez podania przyczyny,usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez
wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy,w szczególności za pośrednictwem poczty elektr.
na adres : poczta@firmasport.pl lub też pisemnie na adres: ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
3.4 FORMULARZ ZAMÓWIENIA - korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem
dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym.
Złożenia Zamówienia następuje po po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków(1) po
wypełnieniu Formularzu Zamówienia i(2)kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu
Formularza Zamówienia pola "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty" - do tego momentu jest możliwość
samodzielnej modyfikacji wprowadzonych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu
Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię
nazwisko/ nazwa firmy,adres (ulica,numer domu/mieszkania,kod pocztowy,miejscowość,kraj),adres
poczty elektronicznej,numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży:
Produkt/y, ilość Produktu/ów,miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku
klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
3.5 Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter
jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą
wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
3.6 Wymagania techniczne potrzebne do współpracy z systemem teleinformatycznym,którym posługuje
się Usługodawca:(1)komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu
(2)dostęp do poczty elektronicznej(3)przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 11,0 i
wyższej lub Internet Explorer w wersji 7,0 i wyższej,Opera w wersji 7,0 i wyższej,Google Chrome w
wersji 12.0.0 i wyższej(4)zalecana minimalna rozdzielczość ekranu 1024-768 (5) włączenie w
przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
3.7 Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem
i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i
własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do
wprowadzenia danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
3.8 Tryb postępowania reklamacyjnego:
3.9 Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe
reklamacje związane z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji
Produktu, która została wskazana w pkt 7 i 8 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład
- w formie pisemnej na adres: Firma "SPORT", ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
- drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@firmasport.pl
- zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:(1)informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości
(2)żądania Usługobiorcy,(3)danych kontaktowych składającego reklamację-ułatwi to i przyśpieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzedzającym mają formę
jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego
opisu reklamacji.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie pózniej niż
w terminie 14 dni kalendarzowych od jej złożenia.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY.
4.1 Zawarcie Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z
pkt.3.4 Regulaminu.
4.2 Cena produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych polskich i
zawiera wszystkie składniki,w tym podatek VAT oraz cła.O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu
będącego przedmiotem Zamówienia,a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach,a gdy nie można ustalić wysokości tych
opłat-o obowiązku ich uiszczenia,Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie
składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.
4.3 Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień.
- zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem,a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez
Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt.3.4 Regulaminu.
- po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie (1) potwierdza jego otrzymanie, co powoduje
związanie Klienta jego oświadczeniem oraz(2)przyjmuje Zamówienie do realizacji - w tym momencie
zostaje zawarta Umowa sprzedaży.Potwierdzenie otrzymania Zamówienie i przyjęcie go do realizacji
następuje przez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia
adres poczty elektronicznej ( adres e-mail ).
4.4 Utrwalenie,zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży
następuje poprzez(1)udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2)
przesłanie Klientowi wiadomości e-mail o której mowa w pkt. 4.3 Regulaminu.Treść Umowy Sprzedaży
jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego
sprzedawcy.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU.
5.1 Dostawa produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2 Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty
dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazane Klientowi
na stronach Sklepu Internetowego w zakładce "Koszty dostawy" oraz w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3 Odbiór osobisty przez Klienta jest bezpłatny.
5.4 Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
- przesyłka pocztowa priorytetowa, przesyłka pocztowa priorytetowa pobraniową.
- odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane - codziennie od 10 -19.
5.5 Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi 7 dni roboczych,chyba że w opisie danego Produktu
lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.W przypadku Produktów o różnych
terminach dostawy,terminem dostawy jest dłuższy podany termin,który jednak nie może przekroczyć
7 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru ptrzez Klienta sposobu płatności przelewm, płatności elektroniczne lub
kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem,od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
5.6 Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta - w przypadku wyboru przez Klienta odbioru
osobistego Produktu , Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie 2 dni roboczych
chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W
przypadkach Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,terminem gotowości do odbioru
jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 2 dni roboczych. O gotowości
Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie
stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektr.
Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą
płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym - od dnia zawarcia
Umowy Sprzedaży.
6. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT.
6.1 Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży :
- płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- płatność gotówką przy odbiorze osobistym
- płatność przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Bank PKO B.P. o/Zakopane, nr. rach. 64 1020 3466 0000 9002 0003 1401.
- płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU - możliwe
aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce "Sposoby
płatności" oraz na stronie internetowej http://www.payu.pl.
- rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z
wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Payu.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą
płatniczą prowadzi: Payu.Pl - spółka Payu S.A z siedzibą w Poznaniu ( adres siedziby firmy:
ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań) wpisana do Rejestru Przedsiębiorstw Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań -
Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP
779-23-08-495.
6.2 TERMIN PŁATNOŚCI -w przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym
płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do
dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
- w przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki , Klient
obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
7. REKLAMACJA PRODUKTÓW.
( dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014r ).
7.1 Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma
wadę fizyczną lub prawną ( rękojmia ) są określone powszechnie obowiązującym przepisami
prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
7.2 Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje
dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są
określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce "Reklamacja towaru".
7.3 Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
- pisemnie na adres : Firma "SPORT" ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@firmasport.pl
7.4 Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji(1)informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji,w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,(2) żądania sposobu
doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,(3)danych kontaktowych składającego reklamację, ułatwi to i
przyśpieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
7.5 Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie pózniej niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym
terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
7.6 W przypadku gdy ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania
uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy,
Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na
adres: Firma "SPORT" ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady
rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu, przez Klienta byłoby
niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim
uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7.7 Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 7.6 Regulaminu - nie ma wpływu na bieg
terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 7.5
Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i
ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady,
o którym mowa w art.561(1) Kodeksu Cywilnego.
8. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.
8.1 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
8.2 Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym
mowa w art.37 ustawy z dnia 15.12. 2000r. o Inspekcji Handlowej (DzU. 2001 nr.4 poz. 25 ze zm ) z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i
działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości
z dnia 25.09.2001r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych
sądów konsumenckich. ( Dz.U. 2001, nr.113 poz.1214 )
- Klient uprawniony do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z
art.36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o Inspekcji Handlowej ( Dz.U. 2001 nr.4 poz.25 ze zm ) z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej
przez Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach
internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a
Sprzedawcą korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów ( min. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich ). Porady
udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej
800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email :
porady@dlakonsumentów.pl.
9. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
( dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014r ).
9.1 Konsument który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od
niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt.9.8
Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy możne zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: Firma "SPORT", ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@firmasport.pl
9.2 Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr.2 do Ustawy o
Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce
"Odstąpienie od umowy". Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to
obowiązkowe.
9.3 Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy,w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt,będąc zobowiązany do przeniesienia
jego własności (np.Umowa Sprzedaży), od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoznik,a w przypadku umowy która(1) obejmuje
wiele Produktów,które są dostarczane osobno,partiami lub w częściach, od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo(2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów
przez czas oznaczony, od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.
- dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
9.4 W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
9.5 Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie,nie pózniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności,w tym koszty dostawy Produktu ( z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób
dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu
takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,chyba że konsument wyraznie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował,że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez
konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9.6 Konsument ma obowiązek niezwłocznie,nie pózniej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia w
którym odstąpił od umowy,zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru,chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na
adres: Firma "SPORT" ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
9.7 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.
9.8 Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest
ponieść konsument:
- jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy
dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- konsument ponosi bezpośrednio koszty zwrotu Produktu.
- w przypadku Produktu będącego usługą której wykonywanie - na wyrazne żądanie konsumenta
- rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,konsument,który wykonuje prawo
odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione
do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego
świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
9.9 Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu
do umów:
(1)o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyrazną zgodą konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,(2)w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań
na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy,(3)w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywizualizowanych potrzeb(4)w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia(5) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu(6)w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami(7)w której przedmiotem
świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży,
a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na
rynku nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli(8)w której konsument wyraznie żądał, aby Sprzedawca
do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji, jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te,których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż
części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów(9) w której
przedmiotem świadczenia są nagrania dzwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (10)
o dostarczeniu dzienników, periodyków lub czasopism,z wyjątkiem umowy o prenumeratę (11) zawartej
w drodze aukcji publicznej(12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi,sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi(13) o dostarczanie treści cyfrowych,które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyrazną zgodą konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy.
10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW.
10.1 Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów
Usługobiorców nie będących konsumentami.
10.2 Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym
konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy
Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta
niebędącego konsumentem żądnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
10.3 W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne
sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie
od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
10.4 Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoznikowi przechodzą na Klienta nie będącego
konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi
oraz za opóznienie w przewozie przesyłki.
10.5 W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoznika Klient nie będący
konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany
jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoznika.
10.6 Zgodnie z art.558 paragraf 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi
za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
10.7 W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę
o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyny
poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
10.8 Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem,bez względu na jej podstawę prawną jest ograniczona,zarówno w ramach pojedyńczego
roszczenia jak również za wszelkie roszczenia w sumie, do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów
dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży,nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem.
10.9 Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/ Usługodawcą,a Klientem/Usługobiorcą nie
będącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
11. DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM.
11.1 Administratorem danych osobowych Klientów/Usługobiorców zbieranych za pośrednictwem
Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
11.2 Dane osobowe Klientów/Usługobiorców zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
Internetowego zbierane są, zgodnie z wolą Klienta/Usługobiorcy,w celu realizacji Umowy Sprzedaży
lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.
11.3 Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką
pocztową lub przesyłką kurierską, administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu przewoznikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- w przypadku Klienta który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
11.4 Klient/Usługobiorca ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie
w tym zakresie może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: Firma "SPORT", ul. Krupówki 63, 34-500 Zakopane.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
12.1 Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
12.2 Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to
jest: zmiany przepisów prawa,zmiany sposobów płatności i dostaw,w zakresie,w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np.
świadczenie Usługi Elektronicznej - Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały
zachowane wymagania określone w art.384 oraz 384(1) Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca
został prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący
konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
12.3 W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż
umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw
nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian
Regulaminu w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane bądz złożone
Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
12.4 W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002r. (dz.U. 2002 nr.144 poz.1204 ze zm)dla Umów Sprzedaży
zawartych od 25.12.2014r. z Klientami będącymi konsumentami, przepisy ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30.05.2014r. (Dz.U. 2014 poz.827 ze zm) oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.